On Kultuuripärandi aasta ja Eesti Vabariik 95 meeskondade koostöös
ning pärandisaadik Ivo Linna kaasabil sündinud suur mälumängu projekt, mida
saab mängida 27. märtsil terve päeva jooksul. Juhul kui koolis on
arvutiklass, siis saab terve klass korraga mängida, aga õpilasi saab
kutsuda üles osalema ka peale kooli oma kodusest arvutist.
Mälumänge on viimasel ajal palju, aga miks meie oma on just eriline:
- Mälumäng keskendub kultuuripärandile ja muinsuskaitsele
- Mälumäng aitab näha tuttavaid asju uue nurga alt ja avardada
arusaamist, mis on pärand
- Küsimuse ja vastusevariantide omavaheline loogika peaks andma
üheaegselt nii võiduvõimaluse kui ka uusi teadmisi
- Päev hiljem avalikustatakse kommenteeritud vastused, mis ei
keskendu ainult konkreetsele küsimusele, vaid annavad ka laiemaid teadmisi
- Mälumäng on võistlus, kus nii erinevad koolid, aga soovi korral ka
klassid saavad oma teadmisi võrrelda.
- Mälumängul on uhke, samas pärandikeskne auhinnafond.
Ootame rohket osavõttu!
Riin Alatalu
Kultuuripärandi aasta koordinaator
*EV 95-le pühendatud pärandiaasta e-mälumäng*
27. märts 2013 on priiuse põlistumise päev, kui taasiseseisvunud Eesti
Vabariik on olnud kauem vaba kui olime maailmasõdade vahelisel perioodil
24. veebruar 1918 – 17. juuni 1940. Kuupäevad on ühe riigi ajaloos olulised
verstapostid. Samasugused verstapostid on ka kultuurimälestised, mis ajaloo
tunnistajatena räägivad meile Eestist eile ja täna.
Tähistamaks seda erilist päeva, kutsub kultuuripärandi aasta koostöös Eesti
Vabariigi 95. sünnipäeva-aasta toimkonnaga 27. märtsil kõiki üksteisega
mõõtu võtma harivas e-mälumängus. Mälumäng on retkeks ajamasinaga, panemaks
proovile oma teadmised Eesti ajalooga seotud kultuurimälestiste ja nende
lugude tundmises. Mälumänguga tähistame Eesti Vabariigi 95. sünnipäeva.
Interaktiivne valikvastustega mälumäng toimub 27. märtsil 24 tunni jooksul
aadressil <http://malumang.postimees.ee/>malumang.postimees.ee, kus 30-le
küsimusele vastamiseks on osavõtjatel aega pool tundi. Küsimused ja
vastusevariandid on üles ehitatud nii, et seniseid teadmisi ja loogikat
appi võttes oleks võimalik õige vastus välja nuputada. Igal küsimusel on
neli valikvastust, millest õige on vaid üks. Teadmisteproovis tuleb ette
pildiülesandeid, kasutada saab geograafilisi teadmisi, abi võib olla nii
koolis õpitust kui vanaemalt kuuldud lugudest.
*Osalejad*
Mälumängu oodatakse mängima nii täiskasvanuid kui ka gümnasiste ja
põhikooli õpilasi. Kõik koolid, klassid, ettevõtted, asutused, seltsid ja
sõpruskonnad on oodatud moodustama võistkondi, et ühiselt tähistada nii
kultuuripärandi aastat kui ka valmistuda Eesti 100. sünnipäevaks. Mälumängu
saab mängida nii Eestist kui ka mujalt!
Et moodustada võistkond, peab ühest koolist osalema vähemalt 5 õpilast ning
edukaim kool selgitatakse välja reastades koolide keskmised punktisummad.
Sama kehtib teiste võistkondade puhul - osalema peab vähemalt 5 inimest,
ülempiiri ei ole. Kui koolid tahavad osaleda nt klasside arvestuses, siis
tuleb kooli reale märkida kooli nimi ning võistkonna reale näiteks
„Mustamäe Gümnaasium 10b“. Täpsemad juhised võistkonna moodustamise ja
punktiarvestuse kohta on kirjas mängu reeglites.
*Auhinnad*
Mälumängus osalejatele on Eesti kultuuri- ja mäluasutused pannud välja
rikkaliku, 95 erinevast auhinnast koosneva auhinnafondi. Peaauhinnad
erinevate kategooriate võitjatele on Viljandi Folgi folgipassid. Lisaks on
auhinnafondis folgi päevapassid, teater Ugala ning rahvusooper Estonia
piletid, arvukalt pääsmeid muuseumidesse, samuti rikkalik valik
kultuuripärandit tutvustavaid raamatuid.
Parimat võistkonda ootab Eesti Meremuuseumis ees põnev programm “Salajane
koostöö Soomega”. Tublimale koolile on Eesti Meremuuseum pannud välja
vabalt valitud haridusprogrammi 25-le õpilasele koos lõunasöögiga
Lennusadamas.
Õiged vastused koos kommentaaridega avaldatakse kõigile, jutustamaks meie
kultuuripärandi lugusid läbi kultuurimälestiste keele.
Mälumängu lehekülg malumang.postimees.ee avaneb 27. märtsil kell 00.00 ja
jääb avatuks täpselt 24 tundi.