25. mai 2016

Kaitse End ja Aita Teist ehk KEAT ohutuslaager Murastes

Kolgast sõitsime välja kell 7.45, Murastes olime kell 9.05. Hommikuummikutesse õnneks ei jäänud. Jõudsime kohale, vaatasime ringi, registreerisime end, saime võistkonnanumbriks nr 7, saime kätte oma veepudelid. Kuulasime ära päeva avasõnad ja 12 tegeluspunkti võisidki alata. Meie esimeseks punktiks oli "TURVAVÖÖ". Esiteks sai end kaaluda ja seejärel vaadata arvutist, milliseks muutub sinu kehamass kokkupõrkel taksitusega teel, juhul kui auto kiirus on kas 50km/h; 70, 90 või 100 km/h. Sai nn sõita ka turvavöö tooliga.
Teiseks punktisk oli "PÖÖRLEV AUTO". Auto pöörles 1,5 ringi, seejärel tuli käed-jalad lakke suruda, teha lahti turvavöö, pöörata end kõht üles - jalad ees ning siis autost välja ronida. Juhendaja küsis ja seletas, miks just nii on vajalik.
Kolmandaks punktiks oli "VIGURRADA", mis tuli läbida jalgrattaga, kiiver peas, seljakott seljas. Sõita tuli slaalomit, hoo pealt topsikut edasi viia, piirde sees ring teha, liikuda võimalikult aeglaselt, lati alt läbi, õiges kohas pidurdada jms. Edasi liikusime punkti "PÄÄSTE JA VESI". Kuidas päästa jääst läbikukkunut ning seejärel tuli praktiliselt päästa ka nn uppujat basseinist, nii päästepaadiga kui ka päästerõngaga.
Edasi tuli "ESMAABI" punkt. Oli vaja elustada ja anda esmaabi kahele kaklejale. Ühel marrastused, teisel ninaverejooks jm. Kuues punkt oli "KAITSELIIT", kus oli ülesandeks täpsuslaskmine. 
Selleks ajaks oli 6 punkti päevast läbitud; järgnes lõunasöök ja peale lõunasööki algas "ÕPETAJATE JÕUKATSUMINE". Maha oli märgitud labürint, mille ääres oli 8 tooli. Korraga olid võistlustules 8 kooli õpetajad. Iga õpetaja valis tooli, kattis kinni silmad ja võttis pimesi ühe numbri 1st 8ni. Seejärel oli õpilaste ülesandeks juhendada õpetaja valitud numbriga toolini. Tooli näitas kätte Uku-Kristjan ja teed juhendas Armin. Ühegi teise kooli õpetajaga "kokku põrgata" ei tohtinud, see oleks punktid nulli viinud ja oleks pidanud mängust lahkuma.
"RAUDTEEOHUTUSE" punktis tuli kokku panna väited ja numbrid; õpetaja ülesandeks oli omavahel sõnaliselt seostada raudteeohutuse reklaamlaused, mis meedia kaudu peaks olema meile kõigile tuttavad. Järgnes punkt "PÄÄSTE JA TULI", kus oli kaks ülesannet. Tule kustutamine ja käitumine suitsuses ruumis arvatava tulekahju korral. Kuidas ja mis teha?
"HÄIREKESKUSE" punktis oli samuti kaks ülesannet: mida teha ja kuidas käituda, kui näed viite mittekontakteeruvat lamajat ning tore kümneastmeline rada kolme erineva telefoninumbriga - kuhu helistada ja mis on need ülejäänud tel.numbrid.
Punktis "POLITSEI" tuli stendile jagada erivad fotod, mis vanusest alates on fotodel kujutatud tegevused lubatud; mis tegevused on lubatud kõikidele, olenemata vanusest ja millised tegevused ei ole lubatud mitte kellelegi. "LÕHKEKEHADE" punktis oli maha märgitud 4x4 ruudustik, mis tuli ületada vaid otse või diagonaalis, astudes mitte-plahvatavatele asjadele; teiseks ülesandeks oli jagada väited kahte tulpa; jah või ei pealkirjade alla. 
Viimaseks, see on 12.punktisk oli veel "ELEKTER", kus õppisime jälgima kodumasinate vigastusi ja eletriohtlikust kohast eemaldumist. Kõik punktid läbi käidud, järgnes väike õhtuoode ja natukene ootamist. Seejärel päeva lõpusõnad ja autasustamine. 

Suur, suur tänu meie koolitajatele sel õppeaastal. Eriti suur tänu meie kooli medõele, Natalja Skipitienele, kes õpetas meie võistkonnale esmaabi. 

Palju õnne kooli esindamise eest: Eleonor Valdmann, Luana Heliste, Carol Laurend, Kerttu Pajumets, Uku-Kristjan Sass, Egert Ilves, Armin Moks ja Sven Kadaste ning õpetaja Ene Liivand.

Võideti kaks auhinda: Eesti Punase Risti eripreemia ja õpetajate "jõukatsumise" eripreemia. 
Palju õnne, tubli töö!